CW09 Ford Gt 40 MKI: Le Mans Winner 1969
Drivers: Jacky Ickx, Jackie Oliver
The Ford GT40 was one of the most successful car who won four times the 24 hours of Le Mans in 1966 being the Mk II, 1967 the Mk IV, and 1968-1969 the oldest chassis design, the Mk I.
This is the first car in Le Mans history to win the race more than once with the same chassis; it was built to compete against Ferrari (who had won at Le Mans six times in a row from 1960 to 1965).The Mk I chassis n. 1075 was a steel and aluminum semi-monocoque; body was reinforced with carbon fiber. It had brakes ventilated discs. The engine, originally a 4.7 liter, had been enlarged to 4.9-liter with the special alloy Gurney-Weslake cylinder head; the gearbox was a ZF 5 gears.The MKI was later upgraded to Mk II specifications with a 7.0 liter (427ci) engine.The GT 40 will become the most glorious of all Ford Racing; in '69 the car caught the victory at Sebring.Hacer click en la imagen para ampliar |
CW09 Ford Gt 40 MKI: Le Mans Winner 1969
Drivers: Jacky Ickx, Jackie Oliver
El Ford GT40 era uno de los coches más exitosos, ganó cuatro veces las 24 horas de Le Mans en 1966 siendo Mk II, 1967 Mk IV, y 1968-1969 el diseño de chasis más viejo, Mk I.
Es el primer coche en la historia de Le Mans ganar la carrera más de una vez con el mismo chasis; fue construido para competir contra Ferrari (quién había ganado en Le Mans seis veces en consecutivas a partir de 1960 hasta 1965). El Mk I chasis n. 1075 era de acero y aluminio semi-monocasco; el cuerpo fue reforzado con la fibra de carbono. Tenía los discos ventilados de los frenos. El motor, al principio 4.7 litros, había sido ampliado a 4.9 litros con la aleación especial culata de Gurney-Weslake; la caja de cambios era un ZF 5 marchas. El MKI fue mejorado más tarde a especificaciones de Mk II con 7.0 litros (427ci) motor. El GT 40 se hará el más glorioso de todo el Ford Racing; en 1969 el coche alcanzó la victoria en Sebring.
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